Ce trebuie să conțină listele de plată

Administrator ImobileAdministrareLeave a Comment

Desigur, am văzut cu toții cum arată o listă de plată. Un set întreg de coloane care ne arată cum au fost repartizate cheltuielile Asociației și din ce se compune întreținerea pe care o avem de plătit pentru luna trecută. Ne-am învățat, de-a lungul timpului, cam cât ne vine întreținerea și știm cam la ce valori să ne așteptăm. Normal, iarna e mai scump, pentru că avem căldura. Vara e mai ieftin, dar plătim mai mult la curentul electric, pentru că folosim aparatul de aer condiționat.

Cu toții ne facem aceste socoteli și, ca niște buni gospodari, ne alocăm, lună de lună, resursele necesare pentru a fi la zi cu plățile față de Asociație. Totuși, într-o Asociație cu, să zicem, 90 de apartamente, o creștere a întreținerii cu doar 20 de lei înseamnă o creștere a cheltuielilor Asociației cu 1800 de lei. O sumă destul de mare, care iată că se poate strecura neobservată foarte ușor.

De aceea, este bine ca atunci când ne uităm pe listele de plată să ne asigurăm că este afișată și lista cu cheltuielile Asociației și cu documentele justificative (facturi, chitanțe, etc.) În acest fel suntem la curent cu eventualele reparații survenite sau putem observa că a crescut considerabil factura de apă, ceea ce ne-ar putea indica faptul că avem pierderi undeva la subsol.

De asemenea, trebuie să reținem că listele de plată trebuiesc semnate de 3 persoane, care sunt răspunzătoare pentru modul de calcul și garantează pentru informațiile afișate. Aceste persoane sunt Președintele Asociației, Cenzorul și Administratorul. Asigurați-vă că listele de plată sunt întotdeauna semnate, astfel încât să fiți siguri că listele au fost verificate de toate persoanele care, conform legii, au obligația de a o face și de a răspunde în fața dumneavoastră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.